Ghana Oktober 2012

Druk,druk, druk in Amecet

Hallo Allemaal,

Hier weer eens een berichtje vanuit Soroti. Heb al lang niet meer geschreven. Het kwam er maar niet van. Maar nu toch maar eens achter de computer zitten en een verhaal beginnen. Er is weer veel gebeurd in Amecet en het is erg druk op moment.

We hebben nu vele kleine peutertjes; Gloria, Peter, Esther,Lois, Rafeal, Catherine, En de kleine babies: Moses, Brenda, Muya-Val, peace,Abraham en Patrick. Amecet zit nu bijna vol nog 2 bedjes leeg..We hebbenEsther,Lois en Peter die malaria hebben nu.Met Catherine gaat het zoveel beter. Ze lacht veel meer en zoveel meer happier!!! Little Abraham kwam gisteren. Zijn moeder overleed 1 week na zijn geboorte. Hij drinkt,poept and huilt erg goed.. hihihi...

Vandaag kwam er een jong meisje van 16 jaar in Amecet. Ze had een baby in haar armen van 1.8kg! Hij was zo mager en klein. We hebben gelijk naar de clinic gebracht voor check up. Hij drinkt erg goed, maar hij is zo zwak en mager. Ook heeft hij malaria opgelopen en is aan medicijnen op moment. Zo eng om dit kleine ventje op te tillen of te verschonen. Ben bang dat ik iets breek!! Ik hoop en bid dat hij gauw beter en sterker wordt.

Els gaat weer naar Nederland donderdag voor 3.5 weken. We hebben het druk gehad om alles wat te organiseren voordat Els vertrekt. Veel medicijnen gehaalden papier werk in orde gemaakt. Ik zal de enigste verpleegster zijn in Amecet en de verwantwoordelijkheid voor al de kinderen is zo enorm!!! Vindt het allemaal erg eng, maar ik weet ook dat de Here me niet iets zou opdragen dat ik niet zou kunnen doen. Dus ik vertrouw en leun compleet op Hem. Samen met de Here zal het wel lukken.

We hebben ook nu een Amerikaanse vrijwilleger, Ella, die tot volgend jaar February blijft. Begin September krijgen we nog een Nederlands meisje, Mirjam, die Muziek therapeut is? Ze komt hier voor 6 maanden stage lopen. Wat dat precies is weet ik niet, maar wel erg interssant om meer van haar teleren als ze komt..

Ook met Josephine en de tweeling gaat het zo goed!!! De babies zijn zoveel aangekomen krijgen een lekkere ronde toet.. hihihi. We hebben ze gisteren meegenomen naar de clinic voor immunization. Ze zijn nu net 6 weken.. Tijd gaat zo snel!! Voor mij gaan de weken ook snel voorbii nu. Ik heb nu nog 5 weken voordat ik terug vlieg naar Holland. Vele hebben al gevraagt wat mij verdere plannen zijn na Uganda.Op moment heb ik nog geen idee wat ik ga doen hierna. Ik zou wel heel graag voor een langer termijn zendeling werk willen gaan doen. Ik weet en geloof dat de Here me de weg wel zal wijzen. Op het laatste moment had Hij ook de deuren geopened naar Uganda. hihihi. Hij doet alles op zijn tijd. Ik heb geen zorgen voor de dag van morgen. ( Dat heb ik van mij Moeder).

Het is Helen verjaardag vandaag.Ze wordt nu 6 jaar oud. Els heeft een lekkere Taart gebakken. Ruikt heerlijk nu in Amecet. We gaan nu lekker voor zingen.. Love you all and thank you for al your messages. See you all soon again in Holland..xxxx

Reacties

Reacties

Paula Dek

Hoi Miranda.
Wat zal je het druk krijgen als Els weer in Nederland is.
Maar ik weet zeker dat jij je niet ongerust moet maken want het lukt wel de komende weken met jou.
Als ik lees wat jij allemaal voor werk verzet dan lukt het wel.Sterkte voor de komende weken en zorg goed voor iedereen.
Paula.

kapelle

Wat gaat de tijd snel Miranda! Nog 5 weken. Geniet van de mooie mensen daar in Amecet.
We wensen je ook toe dat alles goed mag gaan als Els in Nederland is. En God zorgt voor je, dat weet je he.
Een lieve groet voor jou, K en J.

lisette

en was de taart ook lekker?
hopelijk sterkt de kleine baby snel wat aan.
En vertrouw ook op jezelf, je kan meer dan je denkt. Samen met de Heer en al die lieve aunty's gaat het je echt lukken.
Kan niet wachten om je weer te zien. dikke knuffel

Marthe

Lieve Miranda,
Wat gaat de tijd toch snel, ongelooflijk dat zelfs het aftellen nu voor jou begint. Ik heb alle vertrouwen dat het goed zal gaan zo zonder Els. Je deed het al super toen ik er nog was, maar zal het na zo'n lange tijd ongetwijfeld nog beter gaan doen.
Ik zag op Els haar blog dat alles geverfd is, is zeker erg opgeknapt?
Wil je Helen een dikke verjaardagsknuffel geven namens mij? en de groetjes doen aan alle meiden van Amun?
Zet hem op!
Liefs Marthe

Marcella

Hoi Miranda,
Het gaat jou zeker lukken alleen, ik heb er alle vertrouwen in. De weken vliegen voorbij, nog maar 5 weken . Wat gaat de tijd snel. Wat een leuk om je verhalen te volgen, over al de kleine mensjes daar. Ik wens je heel veel sterkte en succes de komende tijd.
Veel liefs en groetjes van Marcella.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!