Ghana Oktober 2012

Veel gebeurd de laatste weken in Amecet...

Hallo Allemaal,

Sorry dat het weer een lange tijd is geleden dat ik geschreven heb. We hebben geen internet gehad voor een week en ben ook nog weg geweest voor een paar dagen naar Jinja. Er is zoveel gebeurd de laatste weken in Amecet en ik weet niet waar ik moet beginnen?

We hebben nu op moment9 babies: Micheal, Angela, Peace, Brenda, Moses, Simon, Esther Muya Val and Rafael. En de groter kinderen: Gloria, Christine 1 + 2 en Immaculate. We hebben afscheid genomen van Benjamin en Yobu deze week. Brenda kwam bij ons 2 weken geleden. Zo een verdrietig verhaal- Haar moeder is een albino and toen we haar zagen in het ziekenhuis had ze grote zweren op haar hoofd. Ze heeft kanker en moest naar Kampala voor verdere behandeling. Niemand wou naast haar liggen in het ziekenhuis omdat ze zo stonk van haar wonden. Els heeft Brenda ingenomen en ze had flinke malaria. Ook haar HB was erglaag. Ze moest nodigbloed transfusie hebben maar geen bloed tevinden in Soroti!!! We moesten 2 uur rijden naar een ander ziekenhuis voor blood transfusie! Ze doet het nu zoveel beter en het is zo een schattig kindje..

Ook Esther kwam bij ons gebracht by haar moeder. Ze was zo mager en wou niet eten of drinken.We hebben toen een zonde moeten inzetten. Ze wou maar niet lachen en zag er zo somber uit.. Ze had ook malaria een moest ook aan antibiotix. Beetje bij beetje zag je ze veranderen en haar sterker worden. Ze deed meer lachen en eten ging ook beter! We hebben toen de zonde eruit gedaan en ze doet het zo goed nu!! Ze is flink aangekomen en zoveel happier!! Zo mooi tezien hoe dit meisje verandert is! Haar gezichtje is mooi en rond nu en ze lacht zoveel meer...

Ook hebben we Christine 2 ingenomen in Amecet. Een 7 jarig meisje die maar 11.5 kilo weegt!! Ze zou eigenlijk 25 kilo moeten wegen! Haar moeder zorgde niet goed voor haar en het verhaal is allemaal een beetje vreemd. Ze eet erg goed en is ook al 500gram aangekomen sinds vrijdag! Ze slaapt nog erg veel en is nog erg zwak. Vandaag had ik haar nagels nog gelakt en dat vond ze prachtig. Ze gaf me zo een mooie glimlach.

Al de kinderen hier in Amecet zijnzokostbaar!! Ik ben zoveel van de kinderen gaan houden. Ik blijf ze knuffelen..hihih. Ieder kindje heeft een speciaal plekje in my hart. Mij tijd hier is ook zo snel gegaan en in oktober vlieg ik ook weer terug naar Nederland. Maar ik moet er nog niet aan denken om afscheid tenemen van iedereen hier. Ik geniet nog van mij tijd hier met de kinderen. Ik neem het dag bij dag blijf de kinderen lekker knuffelen. Ik wil ze allemaal wel meenemen in mij rugzak!!!

Ik zal gauw weer schrijven over mij tijd in MTO Moyoni (www.mto-moyoni.org) Dit is opgezet bij 2 Nederlandse vrouwen in Jinja, Uganda. Nogmaals bedankt voor al jullie lieve berichtjes weer. Heel veel zegen aan iedereen en heel veel liefs... xxxx

Reacties

Reacties

kapelle

Hallo Miranda,
De laatste maanden zullen wel snel gaan voor je gevoel. Wat fijn dat je een paar dagen naar Jinja kon. Ik heb de site bekeken. Inspirerend!
Met lieve groet voor jou en God's zegen bij je werk,
K en J.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!