Ghana Oktober 2012

Bloederige maandag

Hallo allemaal,

Hier even weer een berichtje vanuit Soroti. Het is wat meer rustig in Amecet en niet veel babies. We hebben Joseph die longontsteking had and nu malaria heeften Benjamin en Micheal diezich niet goedvoelen. Alle onderzoeken al gedaan en niks uit gekomen. We houden ze goed in de gaten!

Zondag zijn er 2 nieuwe vrijwillegers aan gekomen van Nijmegen, Sabine and Carlijn. Ze hadden een goede reis gehad maar waren wel erg moe. Maandag middag had ik ze mee genomen naar Soroti town en hebben toen wat gegeten in the Land-Mark (Hotel waar je lekker kan eten). in de midden van de nacht hoorde in een grote plof and bonk naast mij in de kamer. Sabine was helemaal niet goed geworden en was flauwgevallen in de kamer. Ze had haar hoofd gestoten tegen de tafel en er was bloed overal!! Ze zag zo wit en was erg misselijk... Ze was door de nacht ook veel aan de diaree geweest en was vaak naar de WC gelopen. Carlijn had niks gemerkt. Ze kon helemaal niet lopen voor de WCen hebben haar toen op een emmer moeten zetten in de kamer. In haar hoofd zat een grote diepe snee en dat moest zeker gehecht worden..In de clinic naast ons was er een dokter maar die was alleen on duty en kon niet naar Amecet komen! Dus we hebben Sabine op onze rug gedragen naar de clinic!! Maar zoals in Africa vaak voorkomt was er geen power of licht in de Clinic! Dus wij met onze zak lantaarn bij schijnen voor de dokter zodat hij de snee kon hechten. Er moest wel wat haar weg geschoren worden, maar haar haar zou er mooi weer over de wond vallen zodat je het niet kan zien. De dokter vond mij hoofd zak lantaarn wel prachtig.

Laughing
Had hij nog nooit gezien..Wou hem erg graag houden, maar ik had hem zelf weer nodig om veilig Sabine weernaar Amecet te dragen..

Vond het zo erg voor Sabine. Ze vertelde nog dat ze nog nooit in het ziekenhuis in Nederland is geweest. En nu hier 2 dagen in Uganda en gebeurd er dit!!!Ze heeft veel geslapen de laatse dagen en voelt zich veel beter.. We hebben haar haar gewassen en ze heeft nu een groot verband rond haar hoofd. Nog steeds wat misselijk soms, maar ze doet rustig aan. We denken dat het toch misschien voedsel vergiftiging is geweest. Ze had kip gegeten in de landmark? Misschien is het dat geweest? We weten het niet precies. Maar gelukkig dat alles goed is gegaan. Dat was allemaal een bloederige maandag hoor..

Voorderest is alles goed hier in Amecet. We hebben gisteren afscheid genomenvan Staff Susan. Ze werkte in Amecet al voor 2 jaar,maar had ander werk gevondenbij een kapster. We zullen haar erg missen..Ook deAmerikaanse zendeling zijn voor 3 maanden terug naar America.Ook Rebecca is vertrokken gisteren voorgoed.. Jennifer en Becky gaan voor 1 week naar kenya en komen volgende week weer terug. Ze vroegen of we van hun huis gebruik wilde maken?? Ja, natuurlijk!!!Kunnen we lekker wat voor ons zelf koken enmisschien gezellig film bekijken...Wat een zegen...

Ik heb mij week voor de Fathers Heart Encounter in Jinja geboekt voor de 26ste juli tot 1 Aug. Ik heb er zoveel zin in. Ben er erg aan toe om even wat rust tevinden en stil tezijn. Er is een bus die ik hier dan vanuit Sorotivertrekt naar Jinja en dan moet ik nog een Boda-boda ( Moter-bike) neem naar de retreat. hihih.

Ik zal gauw weer schrijven. Ik hoop dat het niet tewarm is geweest in Nederland? Bedankt nogmaals voor jullie berichtjes. Heel veel liefs vanuit Soroti en groetjes aan iedereen. Tot Gauw...xxxxxxxx

Ik ben trouwens ook weer lekker aan het hardlopen. Wel niet leuk dat iedereen je aanstaart als je voorbij komt lopen..

Undecided
Vandaar dat ik vroeg in de morgen ga of wat later in de avond. Voordat het donker word natuurlijk..Dan is het niet zo druk..

julienne

jeetje dat was even spannend met Sabine
wat zal zij zich beroerd gevoeld hebben...
gelukkig dat jij er was....
wanneer je schrijft ben je meer een engelse dan een nederlandse....

groetjes van mij
julienne

corrie

Hoi Miranda, wij zijn inmiddels ook weer terug van vakantie uit Sicilie.
We waren een dag verlaat, want net voordat we het vliegtuig in wilde stappen bleek er een vulkaan uitbarsting te zijn!!
Er was dus geen vliegverkeer meer van en naar Sicilie meer mogelijk, wat een chaos krijg je dan!!
Geen informatie en een drukte!!
Na uren onze koffer terug, in bus, in hotel daarna de andere ochtend om 05.30 op en weer naar het vliegveld.
Je begrijpt weer drukte, uiteindelijk om 11.30u terug gevlogen en gisteren om 18.00 uur pas thuis.
Esther vierde gisteren haar verjaardag, en dinsdag voor haar vrienden.

Sicilie was trouwens een prachtig eiland, veel mooie natuur en vulkanen( Etna!!)
Kees was samen met Jan afgelopen week nog erg dichtbij geweest!!
We hebben een kookcursus gevolgd bij een MAMA!!
Erg leuk, zelf spagetti maken, voor dat je dan eens een bordje vol hebt!
Leuk die verhalen van die kindjes en dan die fotos!!
En wat zal je geschrokken zijn van al dat bloed, gelukkig heb je snel gehandeld.
Gaat het nu weer wat beter met haar??
En leuk voor je om er even een weekje tussen uit te gaan, dan kan je alles eens op een rijtje zetten.
Kunnen we voor die tijd nog een keer skypen( als dat lukt!)
Heel veel liefs, pas goed op jezelf en een dikke kus van ons allemaal!XXXXXXXXXX