Ghana Oktober 2012

Gloria, Gloria, Gloria!!!!!!!

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje vanuit Soroti. Hoe gaat het met jullie? Ik hoorde dat het erg warm gaat worden dit weekend in Holland en England? Heerlijk naar het strand en lekker af koelen in de zee? Hier in Soroti is het de laatste dagen wat meer bewolkt, maar niet koud hoor.. Ook veel rustiger in Amecet. We heben nu nog op moment 5 kleine babies: Benjamin, Micheal, Simon, Yobu en Peace. Dan de wat grotere babies: Moses, Joseph, Catherine, Val, Rafael en Gloria. En natuurlijk de 3 grotere meiden.

We hebben ook geen zieke kinderen meer.Christine moest aan de antibiotica vorige week, maar gaat nu weer goed met haar. Ook Ammaculate gaat het zoveel beter! Zeneemt nu 3x per dag een glas melk met haar maaltijden met een energy supplement..En ze is nu complete veranderd. Ze lacht en praat veel meer en gaat nu ook part time naar school nu. We willen het rustig op gaan bouwen. Zo fijn tezien dat het zo goed gaat!!!

Op Els haar blog kon je lezen dat we veel zorgen maakte om Gloria. Maar we blijven haar bemoedigen en we geven niet op!! We geven haar een massagevoor haar beentjes 2x per dag. En de walker gebruikt ze zoveel mogelijk nu. Ze begint het leuk tevinden al de bemoedigingen en de extra aandacht. Als ze achter de walker loopt klappen en zingen we voor haar. Ze vind het prachtig allemaal.

Deze zondag komen er 2 nieuwe vrijwillegers uit Nederland. Ze blijven voor 6 weken hier in Amecet. Ikben regelmatig naar de bijbel avond geweest samen met de Amerikaanse zendelingen (Jennifer, Becky, Mandy en Rebecca). Mandy en haar family gaan volgende week voor 3 maanden terug naar America. Ook Rebecca gaat voor goed terug naar Calafornia. Ik zal ze zo missen als ze weg zijn. Was altijd zo een zegen om even met iemand te kunnen praten of samen tekunnen bidden.

Ben nog van plan om eind juli voor 1 week naar Jinja tegaan waar ze de Fathers Heart encounter doen.Deze curcuswordt gedaan door 2 nederlandse vrouwen die samen een retreat hebben op gebouwd in Jinja.Ik heb nog geen idee wat ik ga doen in Oktober. En heb wat tijd en stilte nodigmet deHere..Ik weet en geloof dat HIj me weerde weg zal wijzen, stapvoor stap..

Heb wel een e-mail gekregen van een NGO in Winterton (Z-Afrika). Een vriendin van mij werkt daar in de community Clinic als een verpleegster. Enhebben dringend meer personeel nodig..Maar dat laat ik even los hoor.Ik wachtand ben still...

Laughing

'But hose who wait on the Lord shall renew their strength, they shall mount up with wings like eagles, they shall run and not be weary, they shall walk and not faint.' (Isaiah 40 v 31)

Vandaag een vrije dag. Moet om 6uur mij nacht dienst werken. Dus even mij kamertje schoonmaken en de was doen!! Nogmaals bedankt voor al jullie lieve berichtjes en gebed. Geniet van het zonnige weer!! Ik hoop niet dat het te warm wordt hoor. Anders maar een lekkere koude douche nemen. Dat doen wij hier elke dag in Amecet.. hihihi. Heel veel liefs en groetjes aan iedereen. xxxxxxx

Reacties

Reacties

Paula

Hoi Miranda.
Fijn dat het met de kindertjes goed gaat er zijn er nu niet zoveel dat is wel even een beetje rust ook voor je zelf.
Fijn dat je in july even een weekje weg kan even op adem komen.Wij verwachten hier veel zon maar dinsdagavond weer slecht het kan hier niet zo lang duren pas goed op je zelf en alle andere.
Paula

kapelle

Lieve miranda, wat fijn om weer een verhaal te lezen over jullie wel en wee.
De week dat je er even tussenuit gaat zal je hopelijk goed doen.
Ontvang onze hartelijke groeten uit de Bruelis. K en J.

Thandi

Liewe Miranda,
Ek geniet jou berigte so, die mooite wat jy doen om hulle te skryf en die fotos te neem is baie die mooite werd. Dit is altyd goed om te weet wat om voor te bid.
Groete, Thandi

jannette3103@kpnplanet.nl

fijn te lezen dat het zo goed gaat met de kindertjes!
geweldig dat je een weekje naar MTO Moyoni gaat. ik weet zeker dat het je goed zal doen! ik bid voor je dat je daar in de rust zal zijn en antwoorden zult ontvangen, geniet ervan!! zelf ga ik 17 november weer terug naar Soroti en kom zeker even langs in Amecet! blessings van mij en mijn man. liefs Jannette Petersen.

lisette

dag lieve Miranda.
Fijn om even een update te lezen over de kinderen. Ben zeer benieuwd hoe het verder gaat met Gloria, zal ze echt eens een stap of meer gaan zetten. Zal haar wereldje zoveel groter maken.
Mooi voorutizicht dat er zondag nederlanders komen. Hopelijk klikt het en heb je wat contact om gezellig te kletsen. De andere amerikaanse meiden blijven toch nog wel? Kon ik maar even een weekje komen:)
Vandaag weer veel regen, ik moet het nog zien dat het mooi weer gaat worden.
Hebben jullie trouwens al weer water?
Groetjes ook aan Els.
dikke knuffel

diana

hallo ran ,
fijn om te horen dat het goed gaat met de kinderen en wat goed , dat jullie daar zo je best doen om gloria weer hoop te geven , ze geeft niet op en dat is een goed teken. en goed van je dat je de cursus gaat volgen , leef bij de dag en zie wat er op je pad komt .
hier alles goed , de kids hebben bijna vakantie pfff en ze zijn er aan toe ook hi hi
nog bedankt voor je sms je , heb je er gelijk weer 1 teruggestuurd.
denk aan je en een hele dikke knuffel van ons
liefs diana

Jannet

leuk om je berichtjes weer te lezen en even te weten hoe het daar is dat brengt je weer even dichterbij
de foto's zijn leuk
fijn om te horen dat je daar ook leuke kontakten opdoet en even geniet van je omgeving
neem niet te snel je beslissing.
hier alles goed de laatste loodjes voor de vakantie en iedereen telt af.de rapporten komen binnen en voor mj de laatste examens voor dit jaar dan kunnen de leerboeken even in de kast en begint de vakantie
we hopen op mooi weer om te zeilen en te relaxen
veel lieve groeten van ons alle vier xx L,J,M.C

julienne meijer

Hallo lieverd,

wat leuk om je bericht te lezen en te horen dat het goed met je gaat en ook met de kinderen. Moses hoort al bij de groten zie ik, hoe kan het zijn. Er zal een tijd voor je komen waarin je, wanneer je terug kijkt, zult zien waartoe dingen je geleid hebben en weet dat alles inderdaad meewerkt ten goede. Hij vormt je en bereid je voor....
Ben samen met jou heel erg benieuwd wat er voor je klaar ligt. Doe Els, Arja en Ton de groeten van me..
Met mij gaat het goed, er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan Uganda denk. Eind december zal ik weer voor een maand gaan en ik zie er nu al naar uit.
Geniet ervan bij Mto Moyoni, het is er zo mooi, je waant je in het paradijs....... het levende water is daar..
Liefs en blessings, Julienne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!