Ghana Oktober 2012

Nieuwe babies in Amecet...

Hallo everybody,

Hier weer een verhaal vanuit Soroti. Sorrie dat het weer zo lang geleden is dat ik geschreven heb. Drukke weken gehad, maar nu wat rustiger op moment. Ik heb vandaag, dinsdag, altijd een vrije dag heb net mij was gedaan. Nu helemaal klaar achter de computer..

Er is veel gebeurd de laatste weken.The babies: Vincent, Joshua en Janet zijn terugbij hun family weer. Amecet was helemaal vol en moesten proberen om de oudere babies weer terug te geven. We hebben 4 nieuwe babies: Peace, Yobu, Micheal en Benjamin. Allemaal hun moeders verloren bij de geboorte. Ook hebben we Simon nog. Hij weegt 2.5 kilo and was zo een kleintje. Hij kreeg malaria and moesten hem een NG tube geven en aan de drip zetten. Hij had veel koorts en was flink aan de diarrhee. Maar het gaat nu goed met hem. Hij drinkt goed en is zo een schatje.

In de wat oudere kamers hebben we Moses, Esther, Joseph en John-Peter nog. Met Moses gaat alles goed. Hij is nu in de krant gezet samen met Rafael voor adoptie. Ook zo een lief ventje en iedereen is weg van hem. Rafael groeit als kool en is zoveel aangekomen.. hihhi. Hij wilt maar eten en zijn duimpje in zijn mond. Kleine Esther was erg ziek vorige week, maar nu helemaal beter. Ze word deze week op gehaald om terug naar huis tegaan. Ze kwam in Amecet als zo een kleine baby.. En als je ze nu ziet!! Dubbele kin en dikke benen. Zo mooi om het verschil tezien.

We hebben ook wat staff moeten verliezen in Amecet. Salume en Angela zijn vertrokken om wat verder tegaan leren. Ook Susan vertrekt eind juni om wat anders tegaan doen. Maar we hebben nieuwe vrijwillergers die komen rond 26 juni aan .Twee Nederlandse meiden waarvan 1 een verpleegster ook is.

Ik ben van plan omeind juli een korte kursus (Fathers Heart Encounter)tegaan doen in Jinja voor een week..De omgeving daar moet zo mooi zijn! Dichtbij de rivier de Nijl en je verblijft dan in kleine hutjes.. Heb er veel zin in om even tot rust tekomen en te relaxen....Ik had ook weer malaria op gelopen en was erg moe, maar gaat nu wat beter gelukkig.

Sorry dat ik nog steeds geen foto's heb laten zien. Ik heb problemen met mij camera. Er zat een virus in mij camera kaart?? Nu probeert Ton de foto's op mij USB stick tezetten? Maar dat is ook niet gelukt!!! ahhhhhhh. Zal Ton vandaag een bezoekje brengen en kijken wat hij kan doen..

Ik hou jullie op de hoogte. Nogmaal bedank voor al jullie lieve berichtjes en e-mails. Zo mooi dat jullie allemaal zo meeleven. Heel veel liefs en Blessings to everyone. Lots of love..xxxx

Reacties

Reacties

Marthe

Lieve Miranda,
Wat een drukte zal het zijn in Amecet, maar dan heb je gelukkig wat om handen! Erg leuk om je verhaal te lezen (Ik weet hoeveel moeite het kost om gemotiveerd te blijven het te schrijven:P)
Ik zal je van de week nog is proberen te bellen!
Super dat je die cursus kan gaan doen in Jinja. Daar wilde je al heel lang naar toe! Hopen dat je er een beetje tot rust kan komen, en ervan kan genieten.
Nou meid! hou je taai!!
Dikke knuffel

diana

he ran zo lezen ,heb je het super druk maar het werk wat je doet geeft ook zoveel voldoening ,we blijven je verhalen volgen ,en zo goed van je dat je die cursus gaat doen , even weer wat tijd voor jezelf , we denken aan je en pas je een beetje goed op jezelf heel veel liefs uit sas van gent en van ons allemaal een heeeeele dikke knuffel

je moeder

fijn er een week er tussen uit je wilde al zo lang die cursus doen ,hoop dat je vind wat je zoekt we leven met je mee

lisette

hoihoi
ik lees net het goede nieuws dat Esthertje naar huis is gegaan vandaag. Wat fijn dat het allemaal goed is gegaan met haar. Je zult haar wel missen denk ik, je was zo gek van haar.
dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!