Ghana Oktober 2012

Moses is weer terug

Hallo allemaal,

Hier weer even een update van Soroti, Amecet. Nog steeds wat regenen wat kouder dan voordien. Maar de regen seizoen is bijna voorbij en dan wordt hetweer veel warmer..De kinderen hebben hier nog steeds paas-vakantie en gaan weer volgende week naar school.

In Amecet was het de laatste week wat rustiger. We hebben het zo druk gehad met veel babies ziek de laatste 2 weken. Was fijn om even wat rust tevindenen. We hebben Magret(staff in Amecet haar verjaardag gevierd met een lekkere cake. Ja, Ik heb het heerlijk gebakken! Wist niet of het wel zou lukken, maar cake was eetbaar. Was gezellig op de veranda iedereenaan het smullen en we hebben natuurlijk voor haar gezongen en gebid.

Gisteren kwam er eenbaby van 3 maanden, Muya Val. Ze kwam van Noord Uganda, maar haar vader komtvan Sorotidistrict. Moeder overleden by geboorte en haar oma kon niet meer voor haar zorgen. Een heel lief meisje en ziet ergoed uit.Ze heeft alleen Malaria en zijn gisteren met de medicijnen begonnen. Ook hebben we plotseling Moses weer terug.. Moses was gevonden in een varkens- hok. Een jonge vrouw kwam vorige week en vroeg naar Moses. Ze wou hem adopteren. Allemaal erg raar. Simon had toen de politie ingeschakeld en de kinder-bescherming unit, en ze was arrested. Na 2 dagen zei ze toch dat ze de moeder was. Na veel praten zijn ze samen met Moses, politie, Simonand de kinder-bescherming naar Mbali (1 uur van Soroti) gereden and hebben Moses toen overgegeven aan de family. Er was een tante die erg gelukkig was met Moses. De moeder moet elke 2 weken met Moses naar de politie station om op hem teletten..

Nu gisteren werd Moses weer terug gebracht bij de family!! Het verhaal is allemaal zo verwarrend en raar!! De moeder had Moses bij de family achter gelaten, maar de familywilden niet meer voor Moses zorgen!!! De moeder was ondervraagt samen met de politie en Simon en ze heeft nu compleet afstand gedaan van Moses voor adoptie. Moses zag er helemaal niet goed uit. Zijn gezichtje en lichaam zat onder de uitslag. We zijn gelijk naar de dokter gegaan en hebben creme gekregen.Geen malaria of andere infections. We hebben voor beiden kinderen gebeden gisteren avond. Moses huilt erg veel , maar drinkt erg goed. Ik vind het allemaal zo erg voor dit kleine ventje. Hijis nu al zo vaak verstoten!!! We blijven voor hem bidden. Moses is een parel in God's hand. Zo kostbaar en de apple of HIS eye.

Na al die drukte is het weer erg vol in Amecet. We hebben gedag moeten zeggen aan Peter vorige week! We missen hem enorm. Hij was zo een leuk ventje. Hij is nu terug bij zijn tante..We hebben nu 12 babies en Gloria en natuurlijk de grotere meiden ( Ammaculate, Christine en Mary). Met Ammaculate gaat het nog steeds goed. Ze praat nu veel meer en eten gaat redelijk. Ze blijft nog steeds op het zelfde gewicht en we proberen haar meer telaten eten! De twee andere meiden kunnen het goed met elkaar vinden en er is soms veel jaloezie tussen hun drieen. Ammaculate voelt zich eenzaam de laatste weken en mist Sarah enorm.

We hebben op moment geen electricitiet in Amecet!! Was machine werkt niet en Dina (Wash-lady) moet alles met de hand wassen. Ook kunnen we op moment geen TV kijken en vooral voor de nacht dienst is dat niet prettig!! We luisteren en dansen op de muziek en doen wat meer spelletjes nu. Ook leuk en gezellig..Maar we hebben onze handen vol nu aan al de babies nu....

Els, sarah en Helen komen weer terug vrijdag. Wil lekker vandaag samen met Mary haar huisje wat gaan schoonmaken.. Dan is alles lekker schoon als ze terug komt. (Lente schoonmaak).

Heel veel liefs aan iedereen en nogmaal zo bedankt voor jullie steun en lieve berichtjes. Groetjes aan iedereen en tot gauw..xxxxx

diana

het verhaal van moses ontroerde me zo , een kindje dat zo snakt naar liefde en mensen die van hem houden ,zo zie je maar dat dat ook niet
vanzelfsprekend is en ben o zo blij dat jullie daar zo veel goeds doen om deze kinderen te geven wat ze nodig hebben en ran je was toch stiekem wel blij dat je cake goed gelukt was. he en voorjaarsschoonmaak je bent echt een dochter van ........!!
hi hi veel liefs diana

kapelle

Lieve Miranda,

Wat fijn om weer iets te lezen over je leven in Soroti.
Jullie kunnen veel betekenen voor de baby's en de andere kinderen. Het werk wordt gezegend!
Allemaal pareltjes.

liefs van ons, K en J.

lisette

wat verdrietig om te lezen over Moses, ik hoop en bid dat hij een fijne plek kan krijgen. Mijn hart is groot genoeg, alleen werkt dat helaas niet zo in Oeganda.
Zo aan de schoonmaak, wanneer kom je hier :)
Immaculate zal vrijdag wel blij zijn als Sarah weer thuis is. Ik ga straks even naar els om wat spullentjes te brengen van je moeder voor jou. het is weer een hele voorraad, hopelijk kan het allemaal mee met els.
Ga je binnenkort nog wat bekijken in oeganda? (of zullen we samen opreis gaan?)
Hier alles goed. Laat de zomer maar beginnen, het weer is op het moment wat minder.
Had je ook nog nieuwe foto's geplaatst?
dikke knuffel

jannette

Hoi Miranda, erg leuk om te lezen hoe het met jou en de kinderen gaat in Soroti! wij zijn alweer een paar weken thuis en ik kan je zeggen ik heb heimwee! we hebben ons aangemeld voor deze nieuwsbrief en hopen zo op de hoogte te blijven van jou. wij zitten er over te denken om in het najaar weer terug te gaan, ben je daar dan nog? liefs,sterkte en blessings van Cees en Jannette.