Ghana Oktober 2012

Lekkere vliegende mieren...

Hallo allemaal,

Hier weer even een update vanuit Soroti, Amecet. Het lijkt nu wel echt Nederlands weer hier in Uganda. Veel regen en best koud in de morgen! Best wel lekker hoor even wat koelte. Ook zijn de vliegende mieren er vollop. Gister nacht hoorde ik een paar meiden van Amecet buiten lopen. Ze waren vliegende mieren aan het vangen!!! Die moeten heerlijk zijn om op te eten! Ze frying them zonder de vleugels en eten ze dan heerlijk op. Vanochtend zag in Mary met een grote glimlach een emmer dragen met vollop dode mieren. Ze moeten eerst wat gedroogt worden en dan in de koeke pan..Ja, dat moet ik toch eens uit proberen hoor. mmmm Jammy...

Hier in Amecet is het druk op moment. We hebben wat zieke kinderen met Malaria en infecties die maar niet weg gingen. Vincent, William, Esther, John-Peter en Moses hadden allemaal malaria opgelopen..Alleen Vincent en william bleven maar diarrhoea houden..Stool sample gedaan en aan antibiotix gezet. Ook kleine Moses was ziek.Hij wildeniet meer drinken en werd zo veel zwakker! Heb toen een NG tube ingezet en IV drip moeten geven. Maakte me zorgen om Moses. Hij had een urine infection op gelopen en is nu ook aan de antibiotix. Hij doet het nu wat beter...

Rafeal gaat het ook goed mee. Alleen heeft nog een hoest die maar niet weg gaat, Hij is al aan de antibiotix. Dokter will graag chest X ray doen vrijdag. De pindakaas maaltijden werken goed (Nutrition meals). Hij is wat aangekomen en ziet er veel beter uit. We hebben sinds vanavond ook een nieuwe baby. Haar naam is Grace. Net 2 dagen oud. Haar moeder wasgestorven bij geboorte! De vaderhad net zijn vrouw begraven. Zo droevigallemaal....Ze weegt net 3kilo. Ze drinkt goed en morgen gaan we naar de dokter voor een check-up.

We hebben ook gedag moeten zeggen aan de staff-Agnes en Philo deze week. En hebben nu wat tekort aan personeel. Gelukkig hebben we de girls van Amun die komen helpen. Maar we hebben onze handen vol nu. Simon is druk bezigmet sollicitatiesvoor nieuwe staff leden voor Amecet..

Ik heb foto's gemaakt, maar het lukt me maar niet om ze op de laptop tezetten. Heb al aan Ton gevraagt om me tehelpen. De nieuwe foto's komen er zo aan hoor..Ik ga nu lekker naar bed. Morgen weer vroeg op.. Trouwens vanochtend werd ik wakker en zag dat ik op een grote kakkerlak had gelegen!!! Oh bah! Een grote hoor!!!! Ja. helemaal plat natuurlijk. Maar de gedachte al met een kakkerlak in bed? hihihi. Lekker knus en gezellig. Misschien ook wel lekker in de koeke-pan? Met een paar mieren erbij en een heerlijk sausje. Ja.dat word mij lunch morgen. Beter dan posho en beans!! Tot gauw weer en nogmaals bedankt voor al jullie lieve berichtjes.Please keep praying for us.Thank you and lots of love..xxxxxxx

Reacties

Reacties

petra

dat klinkt allemaal heerlijk zo'n stoofpotje
jakkie
hoop dat de kids snel opknappen ze zijn zo klein en kwetsbaar

dikke knuffel

diana

he ran leuk om al je verhalen te lezen ,hoop dat de kids snel een beetje opknappen en van die vliegen werden ze hier ,laat ik het zeggen een klein beetje misselijk. cas vroeg aan mij eet tante miranda nou echt mieren op .bah ,maar daar zo te horen echt heerlijk,weer wat geleerd zullen we maar zeggen toch ,denk aan jezelf en we denken aan je veel liefs van ons uit sas van gent

Marthe

Lieve Miranda..
Wat mis ik jou tog erg!!! Moet vaak aan je denken hoor!
Is Philo ook vertrokken, stond dat op de planning? Wat vervelend dat er zoveel Malaria was:( Gelukkig zijn ze weer aan het opknappen. Ik kan me helemaal voorstellen hoe Mary met een dikke grijns met de mieren komt aanlopen. Heb je Gloria een dikke kus gegeven namens mij:) ??
De eerste kaart is trouwens al onderweg!
Hele dikke knuffel!! Zet hem op meid
Liefs Marthe

ma

lieve Miranda, heb je al van de mieren geproefd,altijd alles proberen hoor ,je hebt het maar druk met al de kindertjes ,knuffel ze maar lekker ,dat is ook een goede medicijn bel je Maandag avond ,liefs je pa en ma

Paula

Hoi Miranda.
Lekker gegeten van de mieren en hoe gaat het met de zieke kindjes? Vanmorgen stond er een stukje in de krant met foto van Els en de meiden jouw naam werd ook nog genoemd ik dacht dat jij in oktober terug kwam maar er stond december mag je nog een poosje blijven.
Pas goed op jezelf en de kindertjes.
Paula

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!