Ghana Oktober 2012

Bye Bye Elske, Marthe, Els, Sarah en Helen..

Hallo lieve Family and Vrienden,

Sorry dat ik al een tijdje niet meer heb geschreven. Het kwam er maar niet van, maar nu dinsdag en een vrije dag voor mij. Ik zit nu in Els haar huisje achter de computer. Even heerlijk rustig met een kopje thee. mmmm. Er is veel gebeurd de laatste weken en weet niet waar ik moet beginnen.

Marthe en Elske zijn nu weer thuis in Nederland en hebben beide een goede reis gehad. Ik mis ze erg veel. Ook Els is nu in Nederland samen met Sarah en Helen.. Sarah moet voor onderzoeken in het ziekenhuis. Please keep her in your prayers.

Vorige week was het druk in Amecet. Robert en William hadden beiden malaria en Vincent erg aan de diaree. IV fluids en anitbiotica gehad en het gaat nu goed met ze. Ook kleine Rafeal was aan de diaree and veel overgeven. Ook IV fluids gehad en we hebben hem aan een speciale pindakaas( Nutrition-meal) gezet. Hij moet wat aankomen en sterker worden. Vind de pindakaas papje heerlijk en drinkt erg goed. Hij was ook wat afgevallen dus we moeten goed op hem letten. Gloria haar gips is eraf gegaan vrijdag, maar haar huid op haar voetje was erg dun en gevoelig. Ook haar ankle was een klein beetje open gegaan. Vandaag terug gegaan naar de clinic en de dokter wil weer met de spalkjes beginnen als voetje helemaal genezen is. Vrijdag weer terug en kijken wat er gaat gebeuren. Ben zelf niet zo blij om Gloria weer aan de spalkjes tezetten. Ze schreeuwt ontzettend veel als ze de spalkjes aan moet en gips ging veel beter. Zal vrijdag verder overleggen met de Orthopedic doctor.

De oudere kinderen en de girls van Amun hebben ook Paas vakantie en helpen in Amecet met de kinderen.Een paarAunties(Staff in Amecet) waren ookziek en wehadden onze handen vol aande babies.Zo fijn voor de help van de girls in Amun...Met Ammaculate gaat het zo goed. Ze weegt nu 20 kilo en is much happier. Het eten is soms nog moeilijk, maar met veel geduld en bemoedeging gaat ze stapje voor stapje vooruit. Haar haar is gevlochten nu in een paardestaart. Staat zo leuk bij der. Ook haar nagels weer gedaan en voeten gewassen. Ze is een echte dame hoor..

Voorderest gaat alles goed hier in Amecet. Zo heerlijk dat ik nu Els haar wasmachine en huisje kan gebruiken. Even fijn om wat rustig telezen of tv tekijken.En even geen was tedoen!!! JOEPY..Vind het nog wel moeilijk om de rust tevinden. Ik ga nog vaak kijken naar de kinderen of alles goed gaat. En dan zit ik weer dingen op teruimen en kasten netjes temaken. Terwijl het morgen weer een bende is!! hihihi Ja, dat moet ik echt afleren....Alleen mij handen gaan zo jeuken. ( Mij moeder zei dat altijd )

En ik heb trouwens nog hardloop schoenen gekocht hier in Soroti. Hele goede loop schoenen en zo goedkoop?? Ze waren maar 15 Euro? Echte goede hoor. Alleen ben nog niet wezen lopen. Morgen wou ik beginnen... Ninke ga je mee??????

Ik zal nog wat foto's erbij zetten en skype werkt nu ook op Els haar laptop. Nogmaal bedankt Els voor het gebruik maken van je huisje voor me. En, ja Marthe mij nagels heb ik gedaan!! hihihi Ik mis je erg veel. Geniet voor de mooie zonnige dagen in Nederland? Ik hoorde dat het erg zonnig weer was? De tulpen velden zullen wel zo mooi staan! Groetjes aan iedereen en bedankt voor al jullie steun en lieve berichtjes. Big hugs en lots of love to everybody...xxxxx

Reacties

Reacties

lisette

een leuk verhaal.
Heb jij je nagels gelakt?? grappig.
Ben erg benieuwd naar de haren van Immaculate. En knappen de auntys een beetje op? Pas je op de fietsers als je gaat hardlopen?
liefs

je moeder

fijn weer een berichtje ,zo mooi om het te lezen we hebben toch een mooie jurk voor je gekocht ,Corrie uitgezocht hoor ,hoop dat je hem draagtfijn in het huis van Els,ga je nu weer hard lopen ,niet in je eentje hoor ,ga nu je foto,s bekijken

Paula

Eibdelijk horen we weer eens wat van je ik werd al ongerust heb je moeder al eens gemaild we spreken volgende week een keer af ik ben nu een paar dagen in Tiel op de camping zit al 2 maande thuis met een hernia. Je hebt het zeker wel druk nu Els er niet is maar fijn dat je in haar huis mag wel je zelf een beetje rust gunnen hoor want jij holt veels te hard.
Groeten Paula.

Els

Hoi miranda, Geniet van mijn huisje hoor! En laat de boel de boel!!! Als je s'avonds weg gaat, draag het over aan de meest verantwoordelijke night duty. Als ze je nodig hebben, komen ze wel voor je! Je moet dingen overlaten hoor!
Luister naar de muziek, er staan heel wat CD's, lees boeken en kijk vanavind naar de BBC voor het huwelijk van William en kate! ZEGEN! je kunt het!

corrie en kees

Hoi Miranda, fijn om weer wat van je te horen.
Het zal wel heerlijhk zijn om in dat huis te wonen, en kleding te kunnen wassen.
Blij te horen dat het met de kinderen ook goed gaat, en zonde van Gloria!
Hopelijk lukt het om wat rust te vinden, een boek te lezen en t.v. te kijken.
En probeer toch iets voor jezelf te doen, hardlopen is natuurlijk goed maar ga niet alleen oke!
Ik ga nu de fotos bekijken.
En wanneer kunnen we weer skypen???
Veel liefs van ons allemaal.

ninke

he miranda,
Ik ben eergisteren nog wezen lopen met jou in mijn achterhoofd aanwezig. Ben je inmiddels al wezen hardlopen? Is het een beetje te doen daar in die hitte. Lekker dat je in els haar huisje kan zitten en inderdaad geniet van de muziek en de geweldig mooie boeken die els daar heeft staan. Betreft het opruimen volgens mij is dat de aard van het beestje (zoals mijn moeder zou zeggen). Misschien een mooie film kijken sávonds dat bied ook wel wat afleiding en vaak rust.
Super om je verhalen te kunnen volgen. Heel veel succes. Heb trouwens mijn eerste bijbel gekocht, helemaal voor mij zelf (dus niet die van mijn opa en oma meer). Je bent in mijn gedachten en gebeden tot snel xxx

kapelle

hoi Miranda, fijn om weer een verhaal van je te lezen!!!!!
Je houdt ons trouw op de hoogte. Veel zegen voor jou en de andere medewerkers en de kids.
liefs uit de bruelis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!