Ghana Oktober 2012

Bananen muffins bakken

Lieve family en vrienden,

Wat gaan de weken toch snel. Alweer meer dan 2 weken geleden dat ik geschreven heb. De andere 2 nederlandse meiden (Elske, Marthe en Els) vertrekken eind April alweer. Nog erg druk in Amecet. We hebben nog 6baby boys en 3 baby girls. Met de grotere kinderen: Peter, Gloria, Mary, Christine en Ammeculate. All de babies doen het bijzonder goed. Ze komen veel met gewicht aan en krijgen al lekkere dikke wangen. hhihi.

Gloria heeft op moment gips aan beide benen. We hebben zoveel problemen gehad met de spalkjes. Ze zaten elke keer niet goed en haar enkeltjes gingen elke keer open. We zijn toen terug gegaan naar de orthopedic ziekenhuis en hebben toen wat veranderingen gemaakt aan de spalkjes. Maar terug in Amecet ging het weer helemaal mis. Gloria krijsen en huilen als ze die spalkjes om moest doen!! Verschrikkelijk was het gewoon. We hebben toen besloten om gips rond haar beentjes tedoen voor 3 weken. En dat gaat zo goed! Ze lacht en heeft geen probleem met haar zware gips benen. Ze word nu ook wel als een princes gedragen en op een speciale stoel gezet met haar benen omhoog. Gloria troon om in tezitten. Dat vind ze natuurlijk prachtig. We hebbenhet gips mooi gekleurd met stift en versieringen gemaakt. Veel bloemen en hartjes erop, you are special en Jesus loves you. hihih. Leuk al die kleurtjes allemaal. Daar heeft ze ook veel van genoten. Zo fijn dat alles goed gaat met Gloria nu.

Met Ammeculate ging het weer helemaal mis. We maakte ons erg veel zorgen om haar. Ze woog nu maar 19 kilo en wou niet eten meer. We hebben toen een zonde moeten zetten en haar extra voeding gegeven. Ze was aan de diaree and overgeven en hebben haar toen naar de dokter gebracht. We hebben toen veel onderzoekingen gedaan en door bloed en urine test kwam eruit dat ze een urine infectie had en malaria. Ook had ze weer een fungal infectie in haar keel. Vandaar dat ze slecht weer kon eten. Ze is ook aan ARV medicatie voor HIV.. Vandaag zat ze weer op de veranda en zag er beter uit. Maar het is zo een gevecht geweest de laatste week om haar in leven tehouden. We waren allemaal zo moedeloos. We wisten gewoon niet meer wat we moesten doen. Alleen oponze knietjes bidden en alles overgeven aan de Here. Bid voor Ammeculate alstublieft. Ze heeft dit zo nodig.....

We hebben ook nog deze week heerlijke Bananen muffins gebakken. Dat was zo een leuke middag. De oudste kinderen hadden ons geholpen met het maken van de deeg. Met heel de receipt klaar kwamen we er achter dat we teveel zout hadden gebruikt!! Dat proefde tochvies!!!!!!!! We moesten alles over nieuw doen..hihi. We hebben er wel om gelachen hoor. De 2de keer ging alles goed en de Muffins smaakte heerlijk.. Ze waren ook zo op hoor. We willen deze week koekjes gaan bakken. De kinderen vonden het ook zo leuk om tedoen.

Vandaag, dinsdag, een vrije dag. Altijd even lekker om te relaxen en wat voor je eigen tedoen. Woensdag avond ga ik vaak nog naar de bijbel study toe met de andere zendelingen. Allemaal vrouwen en erg gezellig om samen tebidden en lekker bij tekletsen. Heb vorige week met Jennifer gefietst door de dorpje om een tweeling te bezoeken. Ongeveer 20km was het fietsen. Wat heb ik genoten en wat was dat leuk zeg. Al de mensen zwaaien en door de dorpjes en langs de markt.. Met de tweelingen ging alles goed. We hebben ze extra melk gegeven en rijst en zeep. Ja, luiers kennen ze niet in de afgelegen dorpjes. En de baby plaste heerlijk op mij rok!!! hihihi. Ach, dat was ook zo weer droog op de fiets. Geen probleem. Ik ben in Afrika..hihihi. Maar mij kont deed zoveel pijn in de avond. Hij was bont en blauw. Ik wil proberen om Els haar fiets op teknappen. Zeheeft nog een opoe-fiets staan in de garage hier? Vind fietsen heerlijk en mis de beweging zoveel. Had ik nu toch maar mij hardloop schoenen meegenomen!!!!!! Van al dat rijst, bonen en brood kan je me wel naar Nederland rollen. hihihi.

Ik zal gauw weer scrijven en meer foto's erbij zetten. Zo leuk dat ik kon skypen met Janet, Coen en Mike!! Ook Corrie heb ik weer gezien..En met natascha!! Ja. we moeten zeker een keer een afspraak maken hoor. Wat een uivinding is die skype toch.. hihhi. Nogmaal bedankt voor al jullie steun, bemoedegingen en gebed. Heel veel liefs en mis jullie allemaal erg veel.

Lots of love, miranda.xxx

Reacties

Reacties

kapelle

Dag Miranda, fijn om weer wat van je te lezen.
Ik wist niet dat je fietsenmaker was!!! Je bent erg veelzijdig.
Lots of love K en J

lisette

wat fijn om weer wat te lezen over je belevenissen. Ben benieuwd wanneer je weer een rondje gaat fietsen.
Geniet je ook wat meer van het daar zijn?
liefs, hoop je zo op skype te zien

ninke

super om dit verhaal te lezen. Ben benieuwd hoe het je daar gaat bevallen in je eentje zo zonder marthe, elske en els. Ik weet helemaal wat je bedoelt met die blauwe kont ;) heb toen twee dagen met moeite kunnen zitten hihi. Maar wat lekker he om op zo'n manier een stukje van afrika te leren kennen. Fijn om te horen dat je er zo op uit trekt en ook echt daar je leventje aan het opbouwen ben met je leesgroepje en natuurlijk jennifer. Ik hoop dat we binnenkort een keer kunnen skypen. Ik ben morgenavond thuis en heb dan tijd jij?(anders laat het maar effe weten via facebook.
liefs ninke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!