Ghana Oktober 2012

Drukte in Amecet

Hallo allemaal.

Hier weer een update vanuit Soroti. Nog steeds veel regen, maar heerlijk koel weer. Af en toe nog de zon. Ik vind het heerlijk, maar de Ugandezen lopen hier met dikke truien aan en hebben het koud. hhihi. We hebben op moment 3 nieuwe kindjes erbij. Kleine Moses, George en William.

Moses was gevonden in een varkens-hok. Helemaal alleen onder plastic. Een vrouw hoorde hem huilen en had kleine Moses gevonden met de placenta naast hem..Hij weegt nog geen 2kilo en is zo een klein ventje. Zijn navelstreng was ontstoken en hebben hem antibiotica gegeven. Hij doet het nu heel goed. Drinkt ,poept en huilt vollop..Alleen zijn ze nog zijn moeder aan het opsporen. Ze is nergens tebekennen en de politie is verder alles aan het onderzoeken. George is zo een mooi jongetje. Een rond gezichtje dat altijd lachend staat. Zijn moeder overleed bij de geboorte. Hij was de 11de kindje in de family. Hier in Uganda wordt er weinig of geen educatie gegeven over voorbehoedsmiddelen of contraception. En de moeder kon de geboorte niet aan. George doet het erg goed en heeft verder family die voor hem willen zorgen.

William heeft de zelfde verhaal als George. Hij kwam ook uit een gezin van 11kinderen en zijn moeder overleed ook bij de geboorte. William zag zo bleek en was niet gezond toen hij aankwam in Amecet. Hij drinkte niet goed en we maakte ons veel zorgen. Hij begon bloed overtegeven en hebben heb toen gelijk naar de dokter gebracht. Waarschijnlijk had hij tijdens de geboorte bloed binnen gekregen van zijn moeder.Zijn Hb was 7.2 en hebben hem toen bloed transfusie gegeven. Hij knapte daar zo van op en kreeg ook gelijk weer een goede kleur. Op moment gaat het goed met William. Het is druk weer in Amecet met 13 babies en 3 grotere kinderen.

Met Ammeculate gaat het redelijk goed. Veel geduld hebbenen stap bij stap gaat ze vooruit. Ook Christine en Mary zijn zulke leuke meiden. Ze gaan beiden zo graag naar school en genieten van hun huiswerk?? hihhi. Chistine heeft geen Tb en deelt nu de kamer met de andere 2 meiden. Veel gegiegel en gepraat in de avond.. Waarschijnlijk gaan Agnes, Charles en Betty terug naar hun family volgende week. Maar nog even afwachten hoe dat gaat.

Marthe, Nederlandse vrijwilleger, had Malaria deze week. Ze voelde zich erg ziek. Hebben haar lekker verwend en is nu weer beter. Met Catherine gaat we morgen even voor een Malaria -test. Ze is niet lekker en heeft wat koorts. De bijbel avond met de amerikaanse zendeling was zo leuk. Met allemaal vrouwen samen was het zo gezellig. Gisteren ben ik nog op visite geweest bij Mandy. Zij woont samen met haar man en 3 kinderen al 4 jaar hier in Soroti. Zo een lieve vrouw en zo fijn om met haar tepraten. Ik ben op moment nog niet zeker wat mij verdere plannen zijn. Ben nog steeds wachtend op mijn passpoort voor een visa. Zou graag in Juni terug willen ipv Oktober tijd, maar Els zou graag willen dat ik blijf omdat ze in September weer naar Nederland wil komen. Als je nog iemand weet die verpleegster is???

Het is moeilijk om niet teweten wat ik verder ga doen. Maar ik vertrouw en rust in de Here dat Hij alles in controle heeft. Hij is mij Herder en loopt vooruit en maakt een weg voor mij. Ik wil altijd zo graag vooruit lopen en alles plannen. Waar Here, Hoe Here, Waarom Here?? Maar ik laat het allemaal los en ik ben still en ik rust in zijn armen. Volledig vertrouwend dat Hij beter weet dan ik. (You know better than I. You know the way.. I let go the need to know why. For you know better than I)

Ik zal gauw weer een stukje schrijven. Nogmaals bedankt voor jullie berichtjes. Is er nog meer van mij family of vrienden die Skype heeft misschien? Laat het me even weten dan kunnen we even bij kletsen? Heel veel liefs en groetjes aan iedereen. Geniet van het heerlijke lente weer? Ik mis jullie erg veel.. Lots of love en Big hugs coming your way...xxxx

Reacties

Reacties

kees en corrie

Hoi Miranda, wat een mooi verhaal van Moses en wat een geluk dat hij gevonden is.
We moeten zeker weer eens een keertje skypen, waneer kan jij?
Wij kunnen ma of dinsdagavond laat even weten oke!!
Veel liefs en een hele dikke kus van ons allemaal.

lisette

Wat een verhalen weer over de kinderen. Het leven verschilt zo enorm met hier. Het is fijn om te weten dat de kinderen bij jullie in goede handen zijn.
Zo hadden jullie het heel rustig en nu liggen de bedjes ws helemaal vol.
Mooi om te lezen dat je meer contact krijgt in en om Soroti. Ben beneiuwd waar het je brengt. Ik hoop dat je er rust in vind hoe de weg ook gaat voor jou.
Die Marthe, het valt niet mee voor haar, is toch al de 2de keer malaria. Hopelijk is ze er nu vanaf en krijgt ze het niet nogmaals.
Wat leuk trouwens dat de meiden samen slapen en dat ze zo genieten van school. ben je al wezen kijken op school? Hoe gaat het met de meiden van Amun?
Wat een hoop vragen weer. Zijn jullie al wezen kijken hoe het met Mercy gaat? Kan Gloria al een beetje lopen of accepteert ze der spalken nog niet.
Fijne avond en ik wil ook nog wel eens met je skypen. Mijn mobiel is trouwens stuk, even niet smsen, sorry.
Hoe gaat het met je ouders?
Dikke kus

ninke

He meis,
Super om weer verhalen te lezen hebben jullie misschien zin om binnenkort een keer te skypen? Ik zou het wel erg leuk vinden om jullie weer een keer live te zien en misschien weer wat baby's via de skype te zien hoe ze veranderd zijn. Ik wens je heel veel succes en vooral rust voor de komende tijd. Geniet van de tijd dat je daar bent en voor je het weet is ook jou pad duidelijk voor je. Misschien tot snel over de skype
kus ninke

Coen

hoe gaat het daar in Oeganda? hoe gaat het met het kindje die je gevonden hebt? Heb je heimwee? het gaat heel goed hier de groeten van ons allemaal

Natascha

Hoi Miranda,
Laatst zat ik toevallig met je moeder te skypen. Heel gezellig, maar ik zou ook graag eens met jou willen skypen. Je moeder heeft mijn skypadres.
Laat me anders weten welke tijd ca 19.00 uur hollandse tijd??groetjes en dikke knuffel Natascha

Thandi

Hallo Miranda,
I am really enjoying reading your adventures and so happy that you went. It takes me a while to read and I often translate some words but am really blest by your posts. Keep them coming.
Die Here seen jou,
Thandi

Paula

Hoi Miranda.
Wat een leuke foto's van al die babies op een rij.
Kun je het allemaal nog een beetje volhouden met al die kleintjes ik bewonder jullie hoor wat je allemaal doen maar ik zie wel dat je ook lekkere dingen maken.
Goetjes Paula zorg goed voor jezelf.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!