Ghana Oktober 2012

Goodbye to David, Moses 3 en Patrick....

Hallo vrienden en family,

Hier weer even een verhaaltje vanuit erg warme Soroti. Geen regen gehad voor lange tijd nu en alles erg droog. Amecet loopt om moment bijna leeg! We hebben vorige week David terug gebracht naar zijn family. Zijn dorpje was complete in de middle of nowhere en erg arme mensen. Klei hutjes en een grote varken met kleine biggetjes liep er buiten.Zijn oma zou voor hem zorgen. David's moeder zit nog in de gevangenis, en zou deze week voor het recht bank moeten komen om vrij tekomen..Was moeilijk om David weer weg tegeven aan zijn family. Vooor Els was het nog moeilijker om David los telaten. Zij had hem helemaal van het begin voor hem gezorgt. Hij was er zo slecht aan toe, maar als je hem nu zag! Ongelooflijk...

Ook hebben we gedag gezegt aan Patrick. Zijn moeder kwam hem ophalen gisteren met zijn tweeling broer en zus. Hij was de middelste van de tripling.. Hij was zooo klein en erg verdrukt van zijn andere broer en zus. Nu goed aangekomen en gezond om naar huis tegaan. Zijn moeder had nog 9 kinderen thuis om voor tezorgen!!!!

Het moeilijkst was om Moses 3 terug tegeven aan zijn family. Moses heeft een verstandelijke hanicap en is ook blind. Vaak de families hier verstoten de kinderen erg veel en vinden het een grote last om voor ze te zorgen. Vond het zo moeilijk om afscheid van hem tenemen. Voor iedereen in Amecet was het een verdrietige dag. Moses was zo een lieve baby..We hebben veel meegegeven aan de family. Melk voor 1 week, kleren, meel & suiker, zeep, kleertjes en een muggen-net. Met gebed hebben we hem volledig in de Here zijn handen gelegt. We proberen moses op tevolgen thuis, alleenwoont hij ver van Soroti vandaan. Maar we proberen een weg tevinden om hem tebezoeken..

Moses 4 en Regina zijn ook van plan om terug tegaan naar hun family volgende week..We hebben nu nog 9 babies en 3 oudere meisje in Amecet. Met de kleinste Esther en Robert ging het niet zo goed. Het drinken ging moeilijk en moesten bij beiden een zonde in zetten. Ze doen het beiden goed nu en Esther ziet er zoveel beter uit.. Ik ben helemaal weg van haar. Het is zo een schatje!!! En ze is zo een mooi kindje. Wel eng om haar in het badje tedoen. Ze is zooo klein en haar kleine armpjes en beentjes.. hihi.

We hebben nu ook een ander meisje van Nederland bij ons. Haar naam is Elske, ook een verpleegster. Ze blijft tot eind April. Dan gaan de beiden nederlandse meiden en Els terug naar Nederland. Ik blijf dan in mij eentje in Amecet....ahhhhhhh

Gisteren zijn we heerlijk wezen eten bij 2 Amerikaanse meiden. Beiden zendelingen die hier al een poosje wonen in Soroti. Ze wonen net achter Amecet in een mooi huis en zo gezellig. Jennifer is een verpleegster die op moment in de community werkt en family af gaat die kinderen hebben die gehanicapt zijn. En Rebecca is een maatschappelijk-werkster die veel werkt met kinderen die in de oorlog hebben moeten dienen (Child- soldiers). Ze doen beiden zulk mooi werk waar ik zeker meer van wil weten. Ik hou contact met hun tweeen en ga dinsdag met Jennifer mee om families tebezoeken in de dorpjes rond Soroti. Daar zie ik zo naar uit om dat tedoen... (Misschien nieuwe deuren die open gaan...) We hebben daar zoooo heerlijk gegeten. Want die bruine bonen, die ze hier bijna elke dag eten, komen er uit mijn oren en neus uit!!!! Heerlijke vers gebakken brood met spagetti and ananas en een lekkere Engelse Chocolade muffin!! mmmmmmmm Die ware toch lekker zeg.. Die was in 1 hap weg. hihihi

Ook gaan we regelmatig naar de YWAM base hier in Soroti waar de DTS is gestart. Op moment is er daar een Amerikaans meisje Rebecca waar ik regelmatig contact mee heb. Ik heb de zelfde curcus gedaan in Engeland,en vind het zo fijn om haar te helpen en samen te biddenen te bemoedigen.Deze zaterdaggaan we naar de andereAmerikaanse meiden om even bij tekletsen. Allemaal heel gezellig en even wat anders dan Amecet.

Ik zal gauw weer schrijven hoor. Nog zo bedankt voor jullie lieve reacties en e-mails. Ben zo dankbaar dat jullie aan mij denken. Ja, vorige keer was het allemaal in het engels en ook mij gevoelens hier in Soroti. Als iemand mij niet beter wilt leren kennen of liever niet heeft dat ik over mij geloof praat moet je het verhaaltje maar gewoon even overslaan... Heel veel liefs en groetjes aan iedereen. Love and missing you all so very much..xxxx

Reacties

Reacties

kapelle

Lieve Miranda, we vinden het juist heel fijn als je over je geloof en gevoelens schrijft!

Hart. groet van ons K en J.

Natascha

Lieve Miranda,
Het lukt me eindelijk om je te schrijven. Ik mis onze smsjes wel hoor. Ik lees dat je al heel wat hebt meegemaakt en hele goede dingen doe.... ik blijf je volgen..
Verder is Isabella al heel groot en is nu anderhalf jaar en is zo ondeugend..Hopelijk lukt het om een foto erop te zetten.
groetjes Natascha xxxx

lisette

fijn om te lezen dat je zo van esther geniet. Ben benieuwd hoe ze groeit. Leuk dat het contact met jennifer eindelijk van de grond komt. Probeer te genieten van alles wat op je pad komt.
Sonja mag naar huis, helemaal gelukkig. Ik blijf nog even, heb pluritus. (gaat vanzelf weer over)
ik heb nu computer hier, misschien vanavond of als je tijd hebt even skypen.
liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!