Ghana Oktober 2012

Mini vakantie met de girls...

Lieve Vrienden en Familly,

Heerlijk weer hier in Uganda en alles goed in Amecet. De kinderen groeien hard en komen goed aan met gewicht. We hebben een heel lief klein baby'tje ,Esther erbij. Ze weegt nog geen 2kilo en ze is zo'n mooi kindje..Wat een schatje. Haar moeder is overleden bij de geboorte en ze zal in Amecet zijn voor 2a3 maanden. Ze drinkt, poept and huilt goed. hihihi. Met Ammaculate gaat het ook zoveel beter. Alleen 2dagen geleden heeft ze weer malaria opgelopen en is nu aan de tabletten en heeft ook wat koorts. Maar ze blijft goed eten en is 1.5 kilo aangekomen in 1 week!!!. Moses 1 is opgehaald bij zijn family en is er nu niet meer. We missen hem enorm.

Deze Dinsdag zijn we met zijn vijfen naar Sipi falls gegaan. We hebben toen een taxi genomen van Soroti naar Bhali (2uur). En hebben daar in een lodge geslapen tot donderdag morgen. Ik had Malaria opgelopen en was erg moe en aan een korte vakantie toe.. We sliepen in een stapelbed kamertje met een deur met grote gaten erin. En een heerlijke wc buiten met een grote put waar je op moet gaan zitten. En angstig afwachtend of je niet in je billen werd gebeten!!!Ik vond het allemaal zo prachtig envollop genieten v.h avontuur.hihi. Alleen met de malaria was ik zo moe en kon niet met de meiden mee de1ste dag op hunwandeltocht.

De 2de dag zijn wenaar de 3 watervallen gelopen. Ongeveer 3uur gelopen door leuke kleine dorpje en bananen plantages. Zo mooi om dat tezien. We hadden ook nog een hond ( Die zo mager was!) die met onsheel de tocht mee liep.We hebben hem heel te tocht koekjes zitten voeren...De mensen zijn zo vriendelijk altijd gereed voor een praatje. De meeste mensen hebben nooit een blanke persoon gezien! Dus we werden vaak volledig bekeken met grote ogen...We hebben het ontzettend gezellig gehad en veel afgelachen. Vooral met de angst om naar de wc tegaan met al de spinnen, hagedissen en slangen.hihi. Donderdag morgen zijn we weer terug gegaan naar Amecet. Net optijd voor onze dienst weer. Ik moest een nacht-dienst werken. Dus nog even tijd om nog wat teslapen.

Vandaag zijn we met iedereen van Amecet uit eten geweest! Al het 44 personeel en de kinderen!! Dus dat was veel baby-flesjes, pampers inpakken voor de uiting. Els wou door dit etentje tonen hoe dankbaar ze was voor al het goede werk dat het personeel heeft gedaan. Was erg gezellig en heerlijk gegeten. Els heeft plannen om eind april naar Nederland tokomen samen met Sarah. Ze wilt met Sarah naar het ziekenhuis om wat onderzoekingen tedoen.

Sonja and Liset kregen ook tehoren gisteren dat ze ook Malaria hadden opgelopen!! Ze waren ook al een paar dagen erg moe. Ze zijn nu ook aan de tabletten en rusten veel. Ze vertrekken beiden weer woensdag avond. De 2 weken zijn zo snel gegaan. Ik zal ze zooo enorm missen..Een ander nederlands meisje (Elske) komt vrijdag aan voor 3 maanden.

Voorderest alles goed hier.. Ben goed verbrand in mij gezicht en ben nu heerlijk aan het vervellen.. Als er nog iemand wil skypen een keer??? Laat effe een berichtje achter op Faceboek? Dan kunnen we een avond boeken? hhihi. Nogmaals bedankt voor je lieve berichtjes. Ik mis jullie enorm. Heel veel liefs en ik denk aan jullie. xxxx

groet uit de bruelis

Hoi Miranda, jammer dat je ziek bent geworden. Maar zo te lezen hebben er veel mensen/kinderen last van.
Gebruiken jullie ook preventief med.?
Het is leuk om op afstand mee te genieten van je belevenissen.
Tot het volgende verhaal! Kees en J.

diana

he ran ,las dat je ziek was geworden,wel goed voor jezelf zorgen he meisje,het is zo leuk om al je verhalen te lezen en de spelletjes die jullie met de kinderen hebben gedaan ,leuk idee al die oud hollandse spelletjes zo ver weg,de kinderen hebben vast genoten en jij ook neem ik aan.fijn om te zien dat het met de kinderen ook goed gaat je gaat er toch heel erg met mee leven en worden ook een stukje van jezelf.hier gaat alles goed hoor sereen is druk met haar verpleegkundige opleiding en alles loopt op rolletjes ,moet veel aan je denken,en ben heel blij dat je je plekje hebt gevonden heel veel liefs van ons allemaal groetjes en veel liefs diana

diana

nog even hoor,
had je verhaal aan cas voorgelezen van de week,hij vondt het wel heel eng dat gat waar je boven moest hangen om naar de wc te gaan,en dat je bang was om in je billen gebeten te worden,in het begin moest hij er wel omlachen ,maar toen hij zelf naar de wc moest zei hij mams wil jij even kijken of er geen slangen in de wc pot zitten,heb zo moeten lachen,zelf de juf op school krijgt al de verhalen te horen,hij is trots met een tante in afrika die zoveel goed werk doet.een hele dikke knuffel van cas en happy valentine

Voor al my vrienden en family.

Zo bedankt voor all jullie lieve berichtjes. Jullie leven allemaal zo mee. Zo mooi en lief om dat telezen. Bedankt Diana voor je verhaaltje van Cas. Moest ook lachen toen ik het las. hihih. Wat grappig. Ik hou en miss jullie enorm. Nogmaals heel veel knuffels vanuit Uganda. Groetjes aan iedereen.xxxx