Ghana Oktober 2012

2de week in Soroti, Amecet

Yoga allemaal,

Hier weer eens berichtje vanuit het erg warme Uganda.

Laughing
. Vandaag een vrije dag en even mij was gedaan en lekker opgehangen. Zaterdag zijn Lisette, Marthe en sonja aan gekomen. Zo gezellig om weer even bij tekletsen.. Liset en Sonja blijven voor 2 weken en Marthe blijft voor 3 maanden. Voor hun even wennen weer aan de cultuur and de warmte! Maar ze hebben het erg naar hun zin. Bedankt lievemoeder voor al de spulletjes die je heb meegegeven.
Wink
xx

In Amecet met de kinderen gaat het redelijk. Christine gaat goed vooruit and komt met gewicht elke week een kilo aan. Ze eet erg goed en lacht zoveel meer. Ze is ook zo trots op de nieuwe kleren die ze gekregen had van Liset en Sonja. Met Ammaculate gaat het niet goed mee. Zij is 12 jaar oud en weegt nu 20kilo...Ze wilt niet eten en drinken en lijkt ook wel of ze de hoop heeft opgegeven. Wezijn naar de dokter geweest en andere medijnen gestart, maar niks helpt. Nu 2 dagen heeft ze Infuus en elke uur proberen we haar wat tedrinken tegeven. We geven haar heel veel liefde en zorg. Gisteren kwam haar family langs en dat heeft zo goed gedaan voor haar. Ze ligt nog veel teslapen en is zwak en moe.. We blijven voor haar bidden. Kleine Gloria die spalkjes moet dragen voor haar beentjes heeft druk-plekjes opgelopen op haar hieltjes. We hebben geen juiste verbandjes hier (Allevijn verbandjes voor druk plekken) De kleine wondjes zijn open gegaan en wat gaan ontsteken. We laten haar 2x per dag weken in een badje met water en Biotex. En dat helpt goed!! De ontsteking is al bijna weg. We hebben honing die we op het wondje doen voor de genezing. (Er komt nog een Nederlands meisje volgende week dan proberen we tevragen of ze wat verband kan meebrengen voor drukplekken)

Het begint nu net te regen!! Even vlug mij was binnen halen.. De eerste keer regen dat ik hier ben. Lekker even hoor. Het is zo droog en benauwdgeweest de laatste maanden. De dagen gaan snel nu hier in Amecet en ik mis iedereen thuis.. Zo fijn dat de meiden er hier zijn om bij tekletsen. Morgen zijn ze van plan om een water-ballon gevecht tehouden met de kinderen.. Ja wij ook hoor.. hihihi. Even gek doen, en de kinderen hebben dan ook zo een lol.

Het is nu etens tijd. Bijna elke dag eten we rijst met bruine bonen. In nederland is het elke dag aardappels!! In het weekend hebben we lekkere kip, bief ofvismet rijst of macaroni. En soms fruit nadien. Lekkere meloen en ananas. mmmmm lekker hoor...

Ninke en ik hebben vrijdag 1 kinderkamertje helemaal schoongemaakt.. Met een borstel geschrobt en geschuurt. Alles was erg vuil. Ook de muggen -netten gewassen en terug opgehangen. Ja, dat was niet gemakkelijk die netten!! grrrrrr. Moest wel een paar keer tot 10 tellen. hihih.We willen ook misschienook de kamertjes nog eens verven...Ik heb ook de kinder-kast met al het speelgoed en kleur matriaal en de linnen kast opgeruimt en netjes gemaakt. Lekker alles wat schoon en opgeruimd...

Ja, Mij huisgenoot de hagedissen zijn er nog hoor. Ik moet eens een foto van ze maken. Ook dacht ik dat ik kleine muisjes had want ik had zwarte poepjes in mij kamer!!! Maar nu zei Els dathet kleine vleermuisjes zijn! ahhhhhhh. Nog leuker.. Een hele beesten boel in mij kamer. Heel gezellig allemaal hoor.

Ik zal gauw weer schrijven. Ik mis jullie ontzettend veel. Heel erg bedankt voor je lieve berichtjes en dat jullie bidden en aan ons denkt. Groetjes aan iedereen en heel veel liefs...xxxx

Reacties

Reacties

kapelle

Yoga Miranda,
Je verslag is mooi, ontroerend en humoristisch.
Goed voor ons om te lezen en zo een beetje op de hoogte te blijven van je wel en wee.
Dank je wel.
Big hug, K en J.

ma

gezellig weer je brief en de foto,s wat lief die kindertjes knfful ze maar lekker hoor dat hebben ze zo nodig nog fijne dagen met Lisette en de andere doe ze de groeten liefs je pa en ma

Bernard en Joke

Hoi Miranda,

Via els horen we zo af en toe het het daar gaat en hoe het met jullie gaat.
Geef aub via Els nog eens een telefoonnummer van jou door of duik eens een keer achter de skyp!

een goede en gezegende tijd

Joke en Bernard

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!