Ghana Oktober 2012

De 1ste week in Soroti- Amecet

Yoga, ( Hallo in Oeganda)

Alweer 1 week geleden dat ik uit Nederland ben vertrokken.En wat een belevenissen allemaal!! Veilig aangekomen in Soroti-Amecet na een 6uur bus-reis. De eerst dag had ik vrij om even bij tekomen van de reis. En fijn om even rond tekijken en dingen teverkennen.

Amecet heeft op moment 14 kinderen met daarbij 9 babies. En wat een lieve kinderen en zoooo klein sommige. De kleinste, Agnes weegt op moment 3900gram. We hebben: Patrick, Moses1,Moses3, Moses4, Agnes, Theresa, Regina, David en Catherine. De wat wat oudere zijn: Jessica, Gloria, Mary, en Ammaculate. Een paar dagen geleden kregen we nog een nieuw meisje, Christine. Zij is 12 jaar oud en weegt 16kilo!!

We hebben veel personeel en allemaal werken met shift werk. Vroege dienst (7.00-15.00) Middag (13.00-21.00) en nacht dienst (18.00-8.00). In de eerste week was het even wennen om in de routine tekomen. In het begin is het zo moeilijk om de babies teherkennen..Al de kindjes lijken op elkaar.

Laughing
. Elke 3uur krijgen ze de fles en veel luiers verschonen. Ja, en de luiers moeten natuurlijk ook gewassen worden! Als er geen elektriciteit is soms dan moet dat toch met de hand gedaan worden.
Tongue out
Ook het luiers vouwen is even wennen. Wat zijn we toch verwend in Nederland....

We hebben 2 kindjes( Regina en David) die Malaria en koorts hebben de laatste dagen. Ook hebben we lieve Moses3 die een meervoudig gehanicapt is. Hij huilt nooit en is blind. Maar de laatse 2 dagen maakt hij meer geluidjes en lacht meer. We blijven voor hem bidden...Met het nieuwe meisje, Christine, zijn we naar de clinic geweest en veel testen gedaan. Ook voor TB test maar dat moet in Kampala af gegeven worden. Dus dat doet Els volgende week als ze de andere 3 nederlanders gaat ophalen. Christine eet beter en begint wat sterker teworden nu.

Ik ben met Els al een paar keer naar de clinic geweest met de kinderen. De dokters zijn zo vriendelijk en helpzaam. Ze hebben veel bewondering voor Els en dat merk je gelijk. Alles gaat natuurlijk erg langzaam in Africa. Mensen wachten uren of soms heel de dag om een dokter tezien. Ook als je de ziekenhuizen in gaat zie je heel veel familiy buiten zitten. De family moet voor de zieke zorgen, want de verpleegsters doet alleen medicijnen geven en niks anders..Gelukkig heeft Els een Clinic naast Amecet en gaat daar veel naar toe om de kinderen te testen. Dat gaat wat sneller....

Soroti zelf is best groot. Ongeveer 10 min lopen van Amecet. Je kan ook een boda-boda nemen.( Achterop de fiets voor 200 UGS).. Je hebt paar supermarkten en banken in Soroti en groenten en fruit markt hebben ze.. Heel leuk om daar rond telopen en de mensen zijn zo vriendelijk! Wel oppassen voor de fietsers. Ze hebben voorrang zoals in Nederland en rijden niet om je heen op het fietspad!! Als je in de weg staat rijden ze tegen je aan..

Sealed
. Elke dinsdag gaan we met de Nederlanders uit eten. Even gezellig bij kletsen in het Hollands. Er werkt nu nog een Verpleegster Ninka, zei vertrekt midden February. Dan komt er nog een verpleester eind February..

Het personeel slaapt in een ander gebouw naast Amecet. Een paar kamers met Stapel bedden en buro +stoel. Ik heb een kamertje voor myself omdat ik langer blijf. Met een 3 hagedissen en een grote groene springhaan als huisgenote.. hihihi. Gezellig hoor!!

Wink

ik zal volgende week weer een stukje schrijven. Ik zie er naar uit om de meiden van Schore tezien volgende week. Alvast voor jullie een hele goede reis. Maar ik mail je nog wel via Hyves.

Heel veel liefs aan mij family and vrienden. Lots of love to you all .xxxxxxx

Reacties

Reacties

k en j uit kapelle

Yoga Miranda, wat fijn om een bericht van je te lezen.
Je hebt al veel meegemaakt en gezien zeg. Veel indrukken!! God's zegen bij je werk daar hoor.
Wel gezellig dat je kamergenoten hebt......
liefs van ons uit de bruelis.

kees en corrie

Hoi miranda, wat leuk om je verslag te lezen! ik zou alleen je gezicht wel een willen zien als je die poepluiers uitspoelt en uitwast!!
Maak je daar ook een foto van?
Maar wat een mooi en dankbaar werk als je die kinderen op ziet knappen, en ze je ook gaan herkennen.
Ben wel blij dat je avonds niet alleen in je kamer bent !! (hi hi)

Veel liefs uit brabant

wilma

keep up the good work, lieve Miranda.
Wat mooi om te lezen wat jullie daar allemaal doen,
Liefs uit Kamperland

Paula

Leuk eens wat van je te lezen fijn dat je een paar vrienden op je kamer hebt ik zou geen oog dicht doen.Ik zie je al bezig met de was en de poepluiers maar dat went ik heb het ook bij Zoƫ het was ook even wennen.Leuk dat je overal komt zo te lezen ben je daar prima op je plek ik kijk iedere dag even wat voor weer jij daar heb wel lekker warm.groetjes van Paula

Lisette

Wat leuk om te lezen hoe het daar is. Je schrijft zo dat ik nog meer zin krijg.
Is het niet eng met die hagedissen? Heb je al een slang gezien(die vind ik nl erg eng,hihi)
Je moeder belde nog vanavond en vertelde gelijk dat je iets hebt geschreven, zo lief hoe ze met je meeleeft.
Over een week landen we op Entebbe, dan zijn we bijna bij je.
weltrusten voor straks.
liefs

Mart en Manon

Hoi Miranda,

we wensen je een gezegende tijd daar
en een gezellige tijd als Lisette en Sonja komen!

Hartelijke groeten Mart en Manon Geelhoed

ma

hallo Miranda ,ook een berichtje uit Kapelle ,luik al die berichtjes die je krijgt heb je bootschappen lijst wat afgewerk ,hoop dat alles goed is ,moet er ook nog iets mee voor je kamer genoten gezellig hoor ben je niet alleen doe nog een berichtj op internet ,liefs je ouders

diana

he meis wat leuk om te horen en te lezen dat het goed met je gaat en wat voor dankbaar werk je daar doet ,het moet je wel veel voldoening geven. vertelde cas over de 3 hagedissen op je kamer ,o stoer mama dat wil ik ook !! leuk hoor,zo gelachen .blijf schrijven veel liefs en een dikke kus van ons hier

Ronald

Lieve Miranda,

Fijn te horen dat het goed met je gaat, vind het erg stoer wat je allemaal doet daar in Soroti. We denken veel aan je.

Groet en veel zegen vanuit Schore.

Ruud en Hilde

Hallo Miranda,

We kijken terug op een bijzondere kennismaking, samen op onze knieen en nu mee leven en mee bidden dat je een fantastische tijd zal gaan hebben daar in Soroti.

Mooi alles zo te lezen wat je al gezien en gedaan hebt,
bijzondere tijd en geniet van je vriendinnnen die komen

We blijven je volgen... wensen je alle goeds en Gods onmisbare kracht toe.

Blessings.....

Ruud en Hilde wassink

lisette

Hai
Je moeder heeft een voorraadje gebracht, ga zo kijken waar ik het kan stoppen in de koffers.
We hebben er zin in.
liefs en tot zaterdag

bernard

Hoi Miranda,
hoe is het?
een hartelijke groet,
bernard

nelly

hoi hoe is het met jullie gezellig met Liset?/ kan ik vanavond bellen? groeten ma

Paula

Hoi Miranda
Is het gezellig met je vriendinnen schrif nog eens wat terug.
Het is hier midden in de nacht en kon niet slapen dacht ik ga eens wat naar Miranda doen groetjes en pas goed op je zelf.

kees en corrie

Hoi Miranda, alles goed?
Ben je al een beetje gewend aan het klimaat en de regelmaat daar?
Ik las dat je bezoek hebt, kan je weer lekker bijkletsen.
Ik wil je graag een keertje bellen, maar ik zit ook met mijn diensten.
Weet je op termijn die van jou, kan ik ze naast die van mij leggen en dan mail ik je wel oke.
Veel liefs ook van esther en corline en kees natuurlijk! XX

Jannet en de mannen

hallo wereldreiziger,leuk om je verslagen en foto;s te lezen,brengt ons weer wat dichterbij.
hoop dat alles een beetje aan je verwachtingen voldoet daar en het is wat je zocht.
inieder geval dankbaar werk en het maakt je dankbaar voor wat je zelf hebt. wat vrbandmiddelen betreft is het wellicht moeilijk om dat daar te krijgen want anders kan ik bij ons ook nog wel eens in de voorraadkast kijken.laat maar weten wat nodig is groetjes en veel liefs

Diana

he Ran,
Zo te horen gaat alles goed met je ,wel heel leuk om al die fotoos te zien ,zo zie je ook wat gezichten van de personen en kinderen waar je het over hebt,en is het voor ons ook een beetje dichter bij jou.
ik weet zeker dat het heel dankbaar werk is wat je doet,ben trots op je ,dat je je hart blijft volgen.
en nog even over cas,nou die hagedissen vondt hij wel stoer in je kamer ,maaaaar dat muisje nou!!!! dat vondt hij maar niks hi hi
we denken aan je heel veel liefs van ons allemaal

jozien

lieve Miranda,
Ik reis gezellig met je mee door je e mails te lezen.
ik zou zo wel naar je toe willen komen om te helpen.
ik ben ook in een kinder tehuis geweest in India voor 2 maanden,en herken veel dingen waar je over schryft.
Geen medicynen of wegwerp luiers geen plastic broeken dus heel veel was.
Miranda ik denk aan je en bid voor je dat je gezond mag blyven,en voor je veiligheid.
veel liefs van Jozien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!